Rákosi Dóra: 0630/264-0589, CoreCsoport klikk ide

Kismama torna, szülés utáni torna:

Várandósság ideje alatt mindenkinek ajánlható a Kismama torna, mely keringésjavító, tartásjavító, kondicionáló hatású. A speciális légző és relaxációs gyakorlatok a vajúdás és szülés során segítséget jelenthetnek, nemcsak fizikai értelemben, hanem javítják a fájdalomküszöböt is. A torna során kiemelt hangsúlyt kap a tartásjavítás, has,hát, mell, csípő- és medenceizmok erősítése, mely hozzásegít a problémamentes, természetes szüléshez.

A babavárás alatt megváltozik testünk statikai súlypontja, a megváltozott terhelés és a hirtelen súlygyarapodás megterheli csont- és izomrendszerünket. A hasizmok, gátizmok fokozott terhelésnek vannak kitéve, meggyengülnek. Ezt tetézik még a szüléskor bekövetkező esetleges  sérülések, a császármetszés miatt meggyengült hasizom, a kisbaba emelgetése, a szoptatás, mely hátfájáshoz vezethet a meggyengült izomrendszer miatt. Felborul testünk izomegyensúlya, egyes izmok megrövidülnek, míg mások túlnyúlnak, de egy dolog mindkét izomcsoportra igaz lesz: gyengül.

Mi is történik egy terhestorna alkalmával?

A tornát érdemes elkezdeni már a terhesség 2. felétől.  A terhestornán sem kemény izomerősítés, sem pedig ugrálás nincs, viszont nyugodt, lassú és kellemes mozdulatokat, nyújtásokat végeznek. Ezek a gyakorlatok segítenek a keringés és az anyagcsere megfelelő mozgásban tartásában, valamint segíti a légzését, és az optimális oxigénellátását a születendő gyermeknek.

Előtérbe kerül a törzsizmok erősítése pl.: has, hát, és gátizomzat. A hát és hasizomzatnak a megfelelő kondícióban tartásához célzott edzésre van szükség. A gátizomzat erősítése segíti továbbá a vizelési inger kontrollállását valamint a magzat súlyának tartását. Továbbá speciális légző gyakorlatokat is végeznek, melyek kiemelt fontosságot jelentenek a szülés eljövetelekor.

Amire érdemes odafigyelni

Olyan esetekben, ha a terhestorna alkalmával bármilyen fajta fájdalom, vagy szédülés lép fel azonnal meg kell szakítani az edzést. Érdemes kényelmes és stabil cipőben végezni a gyakorlatokat, mellyel az esetleges szalaglazulás által okozott sérüléseket is megelőzhetjük. A torna alatt maximum 140-re emelkedhet a pulzusszám, hiszen ha ennél magasabb az értéke az kevesebb oxigén juthat a vérbe. Több szünetet iktassunk be a tréningbe, és nagyon fontos a megfelelő folyadékmennyiség bevitele! Túlterhelésre utaló jelek lehetnek: fejvájás, fokozott izzadás, émelygés, gyors légzés, amennyiben valamelyiket érzékeljük azonnal szakítsuk meg a tornát.

Nem csak a terhesség ideje alatti, hanem a szülés utáni gyógytorna is igen kedvező hatásokkal bírhat a kismama, és az újdonsült anyuka szervezetére!